İMPLANT TEDAVİSİ

implant-tedavisi

Eksik diş veya dişleri varlığında çene kemiğinden destek alarak hastaya protez yapılmasını sağlayan tedavi şeklidir.

İmplant, kaybedilmiş diş veya dişlerin yerine yapılacak olan yapay yeni dişe destek olmak için çene kemiği içine yerleştirilen, diş kökünü taklit eden vidalardır.
İmplant yerleştirilmesi eğer tek bir diş için ise yaklaş 10 dakika süren bir işlemdir. İmplant sayısı arttıkça süre uzamaktadır fakat maksimum operasyon süresi 1 saat kadardır. İmplantların yerleştirilmesinden sonra 3 aylık bir iyileşme süreci gerekmektedir. Bu süre içinde kemik ve implant arasında kaynaşma (osteointegrasyon) gerçekleşir.
İmplant ve dişlerin kemikle bağlanma şekilleri birbirinden farklıdır bu nedenle imalatlar ile dişleri birbirlerine bağlamak çok gerekmedikçe tercih edilmez.
Dişin kökünde geniş bir enfeksiyon varlığı olmadığı durumlarda diş çekimi ve implant aynı seansta yapılmaktadır.
İmplant yaptırmak diş çektirmekten daha konforlu bir işlemdir. Çoğu hasta operasyon sırasında en ufak bir rahatsızlık duymamaktadır. Operasyon sonrası ağrı kontrolü için buz kompresyon ve ağrı kesici kullanımı önerilir.
İmplant ve kemik bağlantısının gerçekleşmesi için 3 ay beklenir ve daimi protez bu süreden sonra yapılır. Fakat implant yapılırken kemikten yeterli destek alındığı durumda bu 3 aylık süre için implant destekli geçici dişler yapılmaktadır.
Kemik eksikliği durumlarında bazı implantların açılı yerleştirilerek kemik desteğinin sağlandığı tedavi planlamalarına verilen isimdir. İmplantlar operasyon sırasında yeterli sıkışma değerine ulaşırlarsa bu sistemle aynı anda protezde yapılabilmektedir.
Özellikle ön dişlerin çekilip implant yapılması gerektiği durumlarda dişsiz kalmak son derece rahatsız edicidir. Bu gibi durumların tedavisinde kliniğimizde implant yerleştirilmesiyle aynı seans geçici dişlerde yapılmaktadır. Bu şekilde dişinize implantla aynı gün sahip olabilirsiniz.